Nové staré auto v garáži

Renault 5 TR Prima

Týmto sa chcem pochváliť prírastkom do nášho autoparku. Renault 5, bohužiaľ postihnutý tuzerom.  Ten hrozný kryt motora pôjde preč. Na druhej strane "tuningové" návleky sedačiek zachránili originálne poťahy.

Je to päťdverová verzia druhej generácie, čiže "SuperCinq", verzia TR, edícia Prima.

Motor osemventilový radový štvorvalec s výkonom 43 kw. S autom "ťažkým" 750 kilov cvičí dostatočne.

Výbava pomerne bohatá na miniauto z roku 1986: strešné okno, elektricky ovládané predné okná, centrál, otáčkomer, palubné hodiny, hmlovky, ostrekovač a rozmrazovanie zadného okna, vzadu fólie.

Po dlhých rokoch v kombíkoch a dodávkach je táto motokára, kde dočiahnem na všetky štuplíky dverí z miesta vodiča nezvyk. Ale veľmi návykový nezvyk.

Bohužiaľ, zoznam závad je dlhší ako by som si želal:

nejaká hrdza,

niekoľko chýbajúcich plastov,

rádio niekto vymontoval tak, že odštikol aj anténový konektor,

centrál nechce fungovať,

zadné obrysovky nesvietia,

nefunguje klaxón,

prístrojový panel svieti len "randomly",

nefunguje alarm,

všelikde trčia všelijaké neoriginálne reproduktory,

jedny zadné dvere sa nedajú otvoriť zvonka

druhé zadné dvere sa nedajú otvoriť zvnútra (takže chalani nastupujú zásadne jednými a vystupujú druhými dverami),

parkovačky nesvietia večer a ráno ich nájdem už svietiace, atď.

Takže dosť bolo kecania, treba sa pustiť do práce!

Viac fotiek nájdete v galérii.

 

Slovak
Image: